Floating: Jak być dobrym w medytacji.

Dla wielu z nas medytacja jest jedną z tych nieuchwytnych, mistycznych sztuk, która jest zbyt skomplikowana, jak coś z hasłem - nie jestem w tym dobry. W rzeczywistości jednak, co naprawdę oznacza "dobre" medytowanie?

Zacznijmy od zdefiniowania, czym jest medytacja. Medytacja jest nabytą umiejętnością umysłu, która wymaga poświęcenia, aby stale praktykować i która przypomina nam, abyśmy byli obecni w każdej cennej chwili. Medytacja może być prowadzona za pomocą różnych kontrolowanych technik oddychania, powtarzania mantr i ćwiczeń posturalnych w celu pogłębienia poczucia obecności i świadomości.

W medytacji możemy stać się hiper świadomi tych wewnętrznych krajobrazów, przyciągania naszych emocjonalnych wpływów i mentalnych wzorców, do których przyzwyczailiśmy się podążać. Dlaczego więc musimy medytować? W naszym współczesnym świecie, większość społeczeństwa jest nadmiernie kofeinowana, hiper stymulowana przez technologię i odczulona na korzyści wynikające z bezruchu.

Spróbuj terapii flotacyjnej, floating stanowi doskonałą okazję dla osoby, która jest zbyt rozproszona, aby być w stanie skupić się na głębokiej relaksacji ciała i umysłu. W tradycyjnym ustawieniu sesji nie będzie światła ani dźwięku, który odciągnie osobę od "wejścia do środka - źródła". Nasze kabiny są trochę inne, wyposażone w technologię, więc istnieje możliwość włączenia świateł w razie potrzeby, oraz możliwość podłączenia telefonu lub iPoda, aby słuchać muzyki podczas odpoczynku. Wiele osób uważa, że są w stanie medytować z większą łatwością, kiedy słyszą dźwięki, takie jak dudnienia różnicowe lub mantry. Mantra jest słowem lub dźwiękiem, który ciągle się powtarza, aby uwolnić umysł od zewnętrznych zakłóceń. Nasz umysł ma miliony kanałów nerwowych, które nieustannie wypuszczają informacje do wszystkich różnych obszarów ciała. Mantry pomagają powstrzymać wahania umysłowe.

Celem medytacji nie jest całkowite "odcięcie" mózgu, ale raczej przyjęcie wygodnej pozycji ciała za pomocą, aby wejść w neutralną świadomość myśli, które pojawiają się w twoim umyśle podczas medytacji. Bycie "dobrym" w medytacji nie oznacza, że wszystko jest spokojne, gdy siedzisz w bezruchu. Czasami mamy do czynienia z wewnętrzną "trąbą powietrzną". Bycie "dobrym" w medytacji oznacza, że utrzymujesz swój stabilny umysł nawet w chaosie, w swoim codziennym życiu i nie poddajesz się, gdy staje się wyzwaniem.

Medytacja nie musi być żmudnym, skomplikowanym zadaniem, które zajmuje wiele godzin. Może być prosta i trwać tylko kilka minut. Medytacja dotyczy obecności waszej świadomości w danym momencie, nigdy nie dotyczy określonego celu.

Autor: Alexandra Sirocky

https://www.truerest.com/floating-how-to-be-good-at-meditation/?fbclid=IwAR2kAng9Dc7r_MJv_XGQ7s0xhxAjAnqHuA3z-gQJBKEhuR2DIzxpza8cPWg